Kan du huske Second life? Det der mærkelige koncept, hvor man kunne leve et fiktivt liv, uden at skulle andet, end, hvad du gør i virkeligheden. Ja, det der computerspil, hvor store medier åbnede redaktioner, og hvor ungdomshuset genopstod. Hvad er der egentlig blevet af det?
Second Life er et godt eksempel på, hvor stor magt gambling har i denne verden. Firmaet bag spillet, Linden Labs, valgte nemlig sidste år at forbyde al gambling i deres virtuelle verden, hvilket til at starte med lignede et smart træk.
Flere myndigheder var nemlig begyndt at brokke sig over sitets udstrakte udbud af hasardspil. Det fik straks Linden Labs til at trække stikket for al gambling, men måske de skulle have ventet lidt. For handlingen er siden blevet straffet grusomt.
Gambling var nemlig det, som pøblen ville have, så mange brugere er sidenhen flygtet fra sitet. Folk var slet ikke interesserede i spillet, de ville bare spille poker og gamble!
Nu er sitet, der for et år siden voksede kraftigt og så ud til at få mere og mere indflydelse, blevet reduceret til en tiendedel i størrelse, i forhold til da det var på sit højeste.